سقف ساندویچ پانل چیست؟

سقف ساندویچ پانل سازه ای است که سه لایه تشکیل شده است؛ لایه های بیرونی سقف ساندویچ پانل از ورق هایی با جنس آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه بوده و لایه درونی آن از نوعی فوم می باشد. لایه میانی این نوع ساندویچ پانل اصولا از جنس فوم پلی استایرن، پلی اورتان (پلی یورتان)، XPS، پشم سنگ و پشم شیشه است. از بین موارد ذکر شده، فوم پلی اورتان بهترین گزینه برای سقف ساندویچ پانل می باشد؛ چرا که استحکام بیشتری نیز دارد.

انواع سقف ساندویچ پانل کدام است؟

ساندویچ پانل سقفی با توجه به کاربردشان انواع مختلفی دارند؛ از انواع سقف ساندویچ پانل می توان به پانل سقفی پنج گام، پانل سقفی سه گام، پانل سقف آلومینیوم، پانل سقف آلوزینک و … اشاره کرد.

پانل سقفی پنج گام

یکی از انواع سقف ساندویچ پانل، پانل سقفی پنج گام است. این نوع پانل دارای عرض 1 متر مفید و عرض 108 سانتیمتر غیر مفید است. پانل سقفی پنج گام دارای رنگ بندی متنوعی بوده و می تواند بار زیادی را تحمل کند. همچنین نسبت به سایر پانل های سقفی که 3 یا 4 گام دارند، از نظر پوشش و آب بندی مقاومت بیشتری دارند.

پانل سقفی آلومینیوم

در ساخت پانل سقفی آلومینیوم، لایه میانی را پلی اورتان و لایه های بیرونی را ورق فلزی انتخاب می کنند. سقف ساندویچ پانل آلومینیومی انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی به دور اجسام مختلف پیچیده می شود.

پانل سقفی گالوانیزه

برای ساخت پانل سقفی گالوانیزه از یک لایه عایق و دو لایه بیرونی گالوانیزه استفاده می کنند. همین امر سبب شده است تا سقف ساندویچ پانل از طول عمر بالایی برخوردار بوده و در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی نیز مقاوم باشد. از این نوع پانل سقفی در شیروانی خانه ها استفاده می شود.

قیمت سقف ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت سقف ساندویچ پانل بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود؛ این عوامل عبارت است از جنس ورق های به کار رفته در ساخت پانل سقفی، نوع فوم استفاده شده در لایه میانی، ضخامت و اندازه ورق ها و … . این عوامل را مشتری می تواند انتخاب کند و به همین دلیل نمیتوان قیمت واحدی را برای سقف ساندویچ پانل در نظر گرفت.

از طرفی برخی از مواد اولیه به کار رفته در ساخت پانل سقفی وارداتی بوده و تغییر نرخ ارز به صورت مستقیم روی قیمت آنها تاثیر می گذارد.

مزایای سقف ساندویچ پانل چیست؟

کاربرد سقف ساندویچ پانل

  1. امکان استفاده در ساخت ویلاهای پیش ساخته به عنوان سقف شیروانی؛
  2. ساخت سازه‌های پیش ساخته مانند انواع کانکس‌های پلیس، بیمارستانی و …؛
  3. ساخت ساختمان‌های صنعتی بزرگ پیش ساخته با هزینه کم؛
  4. پوشش سقف سالن‌های بزرگ ورزشی، انبارها، میدان های تره بار و …؛
  5. ساخت آشیانه‌های هواپیماها و فرودگاه های نظامی؛
  6. ساخت تعمیرگاه‌های سیار؛
  7. ساخت نمازخانه‌های میان جاده‌ای و سقف آلاچیق ها؛
  8. ساخت اتاقک‌های نگهبانی سیار؛
  9. ساخت انبارهای پیش ساخته برای کارخانجات مختلف؛
  10. امکان ساخت مرغداری‌ها و دامداری‌های پیش ساخته

نحوه اجرای سقف ساندویچ پانل

همانطور که گفتیم نصب سقف ساندویچ پانل راحت بوده و برای تمام افراد امکانپذیر است؛ اما برای نصب آن بهتر است موارد زیر در نظر گرفته شود:

دلایل استفاده از سقف ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت سقف ساندویچ پانل

گفتیم که این سازه از نظر اقتصادی به صرفه بوده و در کنار مزایای زیادی که دارد، قیمت آن مناسب است. اما عوامل مختلفی می توان بر قیمت سقف ساندویچ پانل تاثیر بگذارد؛ برخی از این عوامل عبارت است از:

خرید انواع سقف ساندویچ پانل

پانل های سقفی یکی از انواع ساندویچ پانل هستند که کاربرد زیادی در ساختمان سازی، سوله سازی و پروژه های صنعتی دارند. در این بین تنوع طرح و رنگ این مصالح ساختمانی و همچنین مزایای آن سبب شده است تا در سازه های مدرن کاربرد زیادی داشته باشند. کارخانه صنعت پانل تولید کننده انواع سقف ساندویچ پانل، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با کیفیت ترین پانل ها را با کمترین قیمت خریداری کنید.

شرکت صنعت پانل