ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل چیست؟ساندویچ پانل یک سازه پیش ساخته است که از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق تشکیل شده است. این سازه به دلیل استحکام، سبکی، عایق بودن و سهولت نصب، در کاربردهای مختلف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل چیست

انواع ساندویچ پانل کدام است؟

ساندویچ پانل ها را می توان بر اساس کاربرد، مواد تشکیل دهنده و نحوه نصب به انواع مختلفی تقسیم کرد.

بر اساس کاربرد

ساندویچ پانل ها را می توان بر اساس کاربرد به دو دسته کلی تقسیم کرد:

ساندویچ پانل دیواری: این نوع ساندویچ پانل برای پوشش دیوارهای ساختمان ها، سردخانه ها، انبارها و سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل سقفی: این نوع ساندویچ پانل برای پوشش سقف ساختمان ها، سردخانه ها، انبارها و سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل چیست

بر اساس مواد تشکیل دهنده

ساندویچ پانل ها را می توان بر اساس مواد تشکیل دهنده به انواع مختلفی تقسیم کرد:

ساندویچ پانل پلی اورتان: این نوع ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق پلی اورتان تشکیل شده است. پلی اورتان یک عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی است و به همین دلیل ساندویچ پانل های پلی اورتان کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارند.

ساندویچ پانل پشم سنگ: این نوع ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق پشم سنگ تشکیل شده است. پشم سنگ یک عایق حرارتی و صوتی بسیار موثر است و به همین دلیل ساندویچ پانل های پشم سنگ در ساخت سردخانه ها و سایر سازه هایی که نیاز به عایق بندی حرارتی و صوتی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل یونولیت: این نوع ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق یونولیت تشکیل شده است. یونولیت یک عایق حرارتی و صوتی نسبتاً خوب است و به همین دلیل ساندویچ پانل های یونولیت در ساخت ساختمان ها و سازه های دیگر، کاربرد گسترده ای دارند.

بر اساس نحوه نصب

ساندویچ پانل ها را می توان بر اساس نحوه نصب و کاربرد آنها به انواع مختلفی تقسیم کرد:

ساندویچ پانل پیچ مخفی: این نوع ساندویچ پانل به گونه ای طراحی شده است که پیچ های نصب آن مخفی باشند. این نوع ساندویچ پانل ظاهری زیبا و یکدست دارد و به همین دلیل در ساخت ساختمان ها و سازه های مدرن بخصوص در ساختمان های مسکونی و اداره ها کاربرد گسترده ای دارد.

ساندویچ پانل قفل دار: این نوع ساندویچ پانل به گونه ای طراحی شده است که دو لایه ورق فلزی آن به یکدیگر قفل می شوند. این نوع ساندویچ پانل در برابر زلزله و سایر نیروهای وارده، مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل در ساخت ساختمان ها و سازه های صنعتی، کاربرد گسترده ای دارد.

ساندویچ پانل چیست

کاربرد ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ها کاربردهای گسترده ای در ساختمان سازی و صنایع مختلف دارند. از جمله کاربردهای ساندویچ پانل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در هر یک از این مکان ها بسته به کاربرد ساندویچ پانل ها میتوان محیط را بر اساس اینکه میخواهید از نظر صدا، رطوبت یا حرارت عایق بندی کنید از انواع مختلف این محصول استفاده کنید.

ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای متعددی که دارند، به سرعت در حال جایگزینی با مصالح سنتی ساختمان سازی هستند. این مزایا عبارتند از:

 

شرکت صنعت پانل