اتاق تمیز چیست؟

اتاق تمیز یا کلین روم فضای در بسته ای است که میزان آلودگی های آن از جمله گرد و غبار، بخار، میکروبها و … باید در سطح استاندارد باشند. از اتاق تمیز یا کلین روم در صنایع داروسازی، تجهیزات پزشکی، تولید لنز، عدسی، عینک و میکروسکوپ و … استفاده می کنند. برای اینکه از رسوب ذرات مختلف به سقف و دیوار اتاق تمیز جلوگیری کنند، باید این سطوح کاملا یکدست، صیقلی، قابل شستشو و آنتی باکتریال باشند.برای آشنایی بیشتر با محصولات شرکت از صنعت پانل دیدن نمائید.

ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

همانطور که گفتیم کلین روم یا اتاق تمیز فضایی است که باید میزان ذرات معلق در هوا در آنجا بر اساس استاندارد باشد؛ از طرفی فضا باید به نحوی طراحی شود که امکان نفوذ ذرات مختلف نبوده و به راحتی سطوح قابل شستشو باشند. به همین دلیل برای ساخت اتاق تمیز از نوعی ساندویچ پانل استفاده می کنند.

ساندویچ پانل اتاق تمیز در واقع نوعی پانل با لایه میانی پلی اورتان است. پلی اورتان نوعی فوم عایق است که از آن به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده می کنند. علاوه بر این سطح صاف و یکدست ساندویچ پانل اتاق تمیز به راحتی قابل شستشو می باشد.

اصولا ساندویچ پانل کلین روم را در ضخامت 4 الی 15 سانتی متر و با ورق های سفید رنگ تولید می کنند. این نوع پانل از سه لایه تشکیل شده است؛ دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق میانی.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات بیشتر ساندویچ پانل میتوانید بر روی لینک ابعاد ساندویچ پانل کلیک نمائید.

ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز چیست؟

یکی از انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز، ساندویچ پانل دیواری کلین روم است. این نوع پانل از دو پوسته فلزی ضد زنگ و یک لایه عایق که میان این دو ورق قرار می گیرد، ساخته شده است.

ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز برای پوشش دیوار های کلین روم به کار رفته و از نفوذ ذرات، گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می کند. اصولا دو ورق فلزی از جنس گالوانیزه بوده و همین امر سبب شده است تا در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با محصولات دیگر شرکت صنعت پانل میتوانید بر روی لینک ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی نیز کلیک کنید.

انواع کلین روم

اتاق تمیز ایستا

یکی از انواع اتاق تمیز، کلین روم ایستا است؛ در اتاق تمیز ایستا هیچ انسانی دخالت نداشته و محیط به واسطه دستگاه های تمام اتوماتیک و هوشمند اداره می شود.

اتاق تمیز پویا

در اتاق تمیز پویا از ساندویچ پانل دیواری و نیروی انسانی استفاده می شود؛ یعنی در اصل در این نوع کلین روم ها انسان ها در کنار دستگاه های مخصوص در محیط مستقر می باشند. از آنجایی که رفت و آمد در این نوع اتاق تمیز زیاد است، ساندویچ پانل ها باید بگونه نصب شوند که کوچکترین ذراتی به اتاق وارد نشود.

قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز چقدر است؟

هزینه ساخت ساندویچ پانل اتاق تمیز به عواملی همچون نیاز کارفرما، ابعاد ساندویچ پانل و قیمت مواد اولیه بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان برای ساندویچ پانل کلین روم یک قیمت واحدی را تعیین کرد.

علاوه بر این به دلیل نوسانات موجود در بازار و تغییر نرخ دلار، قیمت دقیق این محصول مشخص نبوده و تغییر می کند. اگر قصد خرید ساندویچ پانل اتاق تمیز را دارید، می توانید با مشاوران پانل صنعت تماس گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

لازم به ذکر است که جنس ورق به کار رفته در تولید این محصول و همچنین نوع عایق استفاده شده، اهمیت زیادی در کیفیت محصول نهایی دارد.

صنعت پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل از جمله پانل اتاق تمیز، بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها را طبق نیاز و سفارش مشتری تولید و به بازار عرضه می کند. برای آگاهی از قیمت مناسب ساندویچ پانل نیز میتوانید از صفحات قیمت ساندویچ پانل و ساندویچ پانل ارزان دیدن نمائید.

مزایای ساندویچ پانل کلین روم چیست؟

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

کلین روم یا اتاق تمیز به طور گسترده در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از آنها را نام برده ایم:

شرکت صنعت پانل